Volg ons op Social Media en download de gratis app!

pic3

Europees avontuur, dag 1 – Nederland

Mijn vrouw en ik waren onwijs enthousiast om deze reis naar Europa te maken. De voornaamste reden om hiernaartoe te reizen was om een cursus bij te wonen in Amsterdam, maar we besloten een week eerder te gaan om een mijlpaal in ons huwelijk te vieren en wat rond te reizen. Als ‘geocacher’ betekende dit […]

Mijn vrouw en ik waren onwijs enthousiast om deze reis naar Europa te maken. De voornaamste reden om hiernaartoe te reizen was om een cursus bij te wonen in Amsterdam, maar we besloten een week eerder te gaan om een mijlpaal in ons huwelijk te vieren en wat rond te reizen. Als ‘geocacher’ betekende dit een geheel nieuw continent om geocaches te vinden! Dit was niet ons eerste keer in Europa, maar wel als geocacher. In het verleden had geocaching ons naar onwijs mooie plekken gebracht, en dit verwachtte wij nu ook in Europa.

Voorbereiding en aankomst

Ingepakt en klaar om te gaan!

De voorbereidingen voor deze reis hadden 6 maanden in beslag genomen, en wij waren klaar om te gaan! We hadden een strak plan, precies wetende in welk land we op welke dag van de week zouden zitten. De week zou beginnen en eindigen in Nederland, net op tijd om de cursus te beginnen! Alles stond klaar. Maar eerst, moesten we er nog komen.

Na een rit van 12 uur van Georgia tot Virginia, om de kinderen bij familie af te zetten, pakte we een snelle vlucht van Norfolk naar New York City. Na een lange tussenstop, inchecken met de luchtvaartmaatschappij, en door de douane heen, mochten we eindelijk aan boord van ons vliegtuig. We dachten dat de reis 6 uur zou duren naar Amsterdam, totdat er een motor probleem zich voordeed, en een extra 4 uur duurde. Het enige goede nieuws was dat de vlucht wel doorging, en we dus niet in problemen kwamen met onze planning. Dit had anders nogal voor wat opschudding kunnen zorgen. Desondanks was dit een moeilijke start van onze reis.

Toen we eenmaal aankwamen in Nederland, pakte we onze koffers en maakte we onze weg door de douane. Nadat we onze huurauto hadden geregeld, kwamen we erachter dat we nog wat uurtjes te doden hadden voordat we in onze kamer mochten in het hotel. Dus deden we wat alle geocachers zouden doen in een nieuw land, op avontuur naar onze eerste cache. Ik ben een grote fan van EarthCaches, dus we reden richting een klein park noordelijk van Amsterdam. Tijdens onze rit werden we betoverd door de mooie groene velden en kleine dorpjes waar we doorheen reden. We waren opslag verliefd.

Eerste EC in Europa!

Autorijden en cachen overzee

Terwijl ik probeerde alle schoonheid van het land op me in te nemen, maakte ik me vooral druk om het autorijden. Heel veel regels in het verkeer zijn hetzelfde in Nederland als in Amerika, maar wij hebben bij lange na niet zoveel fietsers als dat jullie dat hebben in Nederland! Ze zijn echt overal! Ik was over het algemeen heel voorzichtig, zeker gezien het feit dat ik net een vlucht van 10 uur er op had zitten.

We vonden het park en na een korte wandeling waren we er, ‘Grondwater Purmerbos’

(GC27MYF). Het was een grondwater meetstation, dat je liet zien hoe hoog het waterpeil was door middel van een tube die in de grond stak. We vonden de logboek vereisten en filmde onze eerste aflevering van letsgoearthcaching.com, een video blog dat we recentelijk zijn gestart. Nadat we terugkwamen bij de auto, begonnen we al aardig in te kakken, en dus gingen we richting ons hotel voor een beetje rust.

Nadat we wakker werden, kregen we gelijk onwijze honger. We vonden een restaurant binnen handbereik en liepen er op af. Onze tocht bracht ons langs een klein afgesloten parkje, waar op dat moment, omdat het weekend was, helemaal niemand was. Onze maaltijd was heerlijk, maar duurde wel beduidend langer dan normaal in Amerika. Mijn vrouw vond het niet erg en nam haar tijd om alles op te eten, terwijl ik niet kon wachten om verder te gaan zoeken naar nieuwe caches. Tussen de verschillende gangen (voorgerecht, hoofdgerecht etc.) door deed ik wat ik altijd doe als ik ergens nieuw ben, ik checkte de geocaching app om te zien of er geocaches in de buurt waren. En natuurlijk waren we precies langs een traditionele cache gelopen in het kleine afgesloten parkje!

Ze liet me in ieder geval het logboek tekenen.

Nu, gelukkig, op dit tijdstip in het jaar, blijft het langer licht inNederland. Dus na het eten liepen we terug naar het park om een kijkje te nemen. Niet lang daarna vond mijn vrouw de cache, waar ze zelf nog steeds erg trots op is.

Eenmaal terug bij het hotel was het buiten nog steeds licht. Wat doet een geocacher op zo’n moment? Natuurlijk, die gaat geocaching! We sprongen de auto in en gingen zuidelijk, richting een paar ‘challenge’ caches in zuid Castricum die ik had gezien toen ik voor het eerst mijn planning maakte. Ik wilde het licht niet verspillen en ze waren niet heel ver weg.

Ik heb geen idee wat dit bord betekent?

Wat betekent dit verkeersbord?

Normaal gesproken gebruik ik een app om mij te helpen met directies en informatie. We waren op de grote weg, maar uiteindelijk belandde we op weg die ik niet anders kan beschrijven dan een land/boerenweggetje. Er lagen letterlijk twee stalen platen op de grond dat de weg moest voorstellen. Het voelde vreemd om op deze weg te rijden, zeker met een huurauto, maar ik volgde slechts de aanwijzingen van mijn app. Er was geen ander verkeer op deze weg. Na wat leek op een eeuwigheid, vonden we eindelijk onze eerste cache. Daarna vonden we er al snel drie achter elkaar. Toen werd het helaas echt te donker, en reden we terug richting ons hotel.

Het was een lange dag vol met vliegtuigen, treinen, en auto’s. Mijn totaal van de dag was 1 EarthCache, 1 Traditional en 3 Unknowns, maar wel allemaal in een nieuw land dat me een nieuw digitale souvenir opleverde.

Ga net als Jon van Let’s go EarthCaching op pad en zoek en vindt een EarthCache op 13 of 14 oktober om het souvenir te verdienen. Heb je ‘m (al) binnen? Kijk dan ook eens in onze webshop naar de officiële EarthCache merchandise die we daar hebben!