Tijdreizen in West-Brabant

In het 3 weekend van juni was het weer 1 groot feest in Roosendaal en omgeving. De geocachers van Geocaching West-Brabant hadden de handen weer ineen geslagen om een weekend te vullen met events en caches dit jaar met als thema Reis door de tijd.

Op de vrijdagavond was daar de Vossenjacht, als gelegenheidsteam GFZ (GeoFriendsZeeland) gingen we (teams Marsso, Jessica07, Peugeotje, balou 1953 en ikzelf) op pad om in de middag te beginnen met de Simon’s Catch caches, een serie hengelcaches in de omgeving van het event.

Dit leverde ons een leuke wandeltocht en 15 smileys op.. De bonus werd bewaard voor na het event omdat er anders geen tijd meer was om te eten..

Snel even een hapje eten en toen begon ons eerste deel van de Reis door de Tijd, de Vossenjacht. Net als vorig jaar erg leuk en goed in elkaar gezet.. Er werden vele vossen gevonden in stijl van het thema gekleed, uit alle tijden.. Erg leuk gedaan.. Nadat we alle vossen gevonden hadden (terwijl we die zochten hadden we ook nog kans gezien om een paar extra caches waaronder de bonus van de serie van eerder die dag te loggen..) kregen we een gc code van een nog uit te brengen cache die we mochten loggen.. Deze cache verdient uiteraard een Favo voor de leuke Vossenjacht.

Hierna keerden we huiswaarts om de volgende dag met team Prentju weer terug te keren naar het Brabantse voor het main event.

De volgende morgen al vroeg met de trein naar Goes om vandaar uit met Prentju naar De Stok in Roosendaal te gaan voor het event. Daar aangekomen was het al een gezellige drukte en konden we nog net een plekje bemachtigen om aan de puzzels van de nog niet uitgekomen caches te beginnen om daarna met de oplossingen op pad te gaan..

O

p de event locatie wat geshopt, gekletst, tbs gediscoverd en dus gepuzzeld. Een groot deel van de puzzels kregen we opgelost en na een paar uur daar doorgebracht te hebben besloten we om toch maar eens naar buiten te gaan om te zien of we wat smileys op de kaart konden zetten..

We maakten een leuke mix van oude en nieuwe caches. Vooral de serie van de DaVinciCode was bij ons favoriet.. Helaas eentje daarvan waarschijnlijk door de hoge T waarde niet kunnen vinden, maar wie weet gaan we daar nog eens voor terug.. De bijbehorende bonus letter gelukkig met gokken wel kunnen achterhalen dus toch de bonus kunnen loggen..

We hebben heel veel mooie kwaliteitscaches gezien en hopen dan ook dat deze een lang leven mogen hebben. Je hoort zulke rare dingen tenslotte tegenwoordig.. Laat in de avond keerden we voldaan weer terug naar huis.. Maar ik was zeker niet voor het laatst in Brabant want ook morgen staat er voor mij nog een dagje tijdreizen op de planning.. Samen met balou 1953 ga ik het ontbijt event bijwonen en daarna nemen we afscheid van de mensen van Geocaching West-Brabant om hopelijk snel weer terug te keren voor de rest van de nieuwe caches.. We willen tenslotte ook die geo-art op de kaart zetten..

Om half 8 vertrokken we de zondagochtend om op tijd aan het ontbijt aan te kunnen schuiven in Bergen op Zoom. Ook cache-vriendin tourswaantje en haar man waren gekomen om gezellig mee te ontbijten. Na het ontbijt gingen we door naar het Sterreke on the Road event nabij Oudenbosch, op de camping was het ook al een gezellige boel, konden we nog wat tbs discoveren en ook nog een daar aanwezige cache loggen.. Onze eerste found voor vandaag..

Omdat mijn nichtje vandaag haar verjaardag viert gingen we vandaag niet zo heel erg laat naar huis en we wilden toch nog wel wat caches gaan doen, dus we besloten om de Lago Trail te gaan doen omdat we gehoord hadden dat die goed te doen was met de auto en combineerbaar was met een de Polder caches die daar doorheen geweven lagen.

Onderweg maakten we nog kennis met team Rhaegal waar we de rest van de tijd mee samenwerkten om alle caches te vinden en de bonussen tot een goed einde te brengen, waarvoor dank.

Rond 15uur stopte onze Reis door de Tijd en gingen we weer terug naar het leven van alledag..

Geocaching West-Brabant en alle cachers die we dit weekend tegenkwamen bedankt voor de gezelligheid, hulp, organisatie enzovoorts en hopelijk tot volgend jaar bij weer een geslaagd event weekend…